måndag 2 januari 2012

skjuta raketer dagarna in och dagarna ut

Cha Cha !
Igår red jag både Mimmi och Matcho.
Matcho
var riktigt fin.
Mimmi
Hon var så perfekt !, jag jobbade henne och i slutet av passet jobbade hon hella tiden med riktigt stadig form ! Hon har nog aldrig gått så bra med mej så jag är jätte nöjd verkligen !

Idag var Mormor och Moffa här. Red även Matcho.
Matcho
Han gick skit bra jobbad lite på skänkelvikningar och sånt och det gick som det ska gå, perfekt !

Vill även passa på att DISSA nyårsraketer. Fine nån går la bra men man behöver väl inte skjuta dagarna efter och innan nyårs afton och dom låter som bomber, nån ordning får de väl va. Matcho tyckte iaf det var obehagligt och just när det är dimmigt ute så han inte ser ut genom hanns lilla fönster. Så nu igår när jag skulle ta in han skakade han så jag la på en filt skakade fortfarande jag hämmtade hö så han skulle bli varm, men det var inte det. Han skulle hella tiden ha full span och lyssnade konstant så jag släppte in han i en box med hö och  täcke på, han gick direkt till fönstret. Jag lät han stå inne och bara chilla ett tag medans jag åt och sånt och när jag kom tillbaks var han lugn igen. Tur det annars hade jag gått och mördat grannen(hehe skulle jag absolut inte men kanske bett dom skjuta bara någon enstaka ne skulle nog inte ens våga de haha) .antagligen hade han tyckt de var lite obehagligt när dom sköt.  Tyckte så synd om Matcho..Det var ju inte hanns fel att dom skulle skjuta liksom. Aja han lever och mår bra nu.

// Cornelia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar