söndag 19 februari 2012

Matcho ute på banan igen med mig! Jippy!

Todays news, jag och Matcho var nämligen i Svenljunga ( ville inte säga något för att det var så komplicerat att anmäla ) Jag ville göra det KUNGEN är bäst på. Så jag mamma och Matcho åkte till Svenljungas serie clearround. Först red vi en LC:1.  Matcho var jätte fin men lite PIGG, så blev lite missar. Men lyckades ändå få 61.48% Jätte nöjd då jag inte ridit programet sedan våras !

2 timmar senare

Över till hoppningen anmälde 60cm och 70cm då vi inte hoppat någon gång ordentligt i år ( då ridhuset har varit halv fruset på ena sidan) 0:ade båda och var ganska mega över laddad och tyckte det var så jäkla kul så han visste inte riktigt vad han skulle ta sig till. Var så jäkla roligt! Jag och MIN kung.
Jo en till liten rolig sak på prisutdelningen (alla fick gå in ) I dressyr arovarvet stog han på stället och fattade inte riktigt vaför han inte var först. Man bara hörde publiken "oooooo".  Sedan i hoppningen första klassen höll jag mig lite i kanten i ändan då det var ca 15st ! Till ärovarvet då blev han ju förbannad "say what" "varför e inte jag först, jag var snabbast ju !"(det var han) Så han reste sig nästan  rätt upp så då skrittade jag ut. och nu till det roliga i andra prisutdelningen sa domaren innan självaste ärovarvet alla heta ponnyer som vill skritta ut kan göra det nu (det var oss han syftade på kände jag ;)) Men jag stanna kvar, kunnde ju kanske bli vårt sista så jag ville göra det ordentligt. Han blev mega glad.

Slutsats
3p dressyr
3p hoppning
3 rosetter

bilder kommer.

// Cornelia

1 kommentar:

  1. Åhh vad kul att ni e på G nu. Härligt Cornelia ! Jihuuuu

    SvaraRadera