tisdag 3 april 2012

Helsingborg!

Hej !
Helgen har varit helt jätte grym, fast med ett besök på akuten.

Lördagen åkte vi till Helsingborg FK. Jag och Mimmi var med i stora cupen som gick i LB, LB och finalen i LB+5. Första klassen (LB) gick jätte bra fick ett pet ( jag han inte fånga upp henne ) men jätte nöjd Mimmi var jätte fin !

Innan andra LB:n fick jag grus i ögat eller nått sånt, det blåste ganska mycket och var grus parkering, det gjorde svin ont ! usch !!!!! Efter ett tag kunnde jag inte kolla med det ögat så jag sökte upp sjuksköterska som inte såg något grus men skölde ur ögat ändå.
Ögat var helt rött också men vi trode att det hade försvinnit och bara var så där efter kännsla eelr vad mman säger men när jag sedan red kunnde jag forfarande inte kolla eller blinka med det utan att det gjorde svin ont så jag blundade med det istället så jag red med ett öga, säger bara tur att det var Mimmsan jag satt på.  Förövrigt kännde man ju inte hur folk aktade sig på framhoppningen....... haha tur att det fanns sånna annars vet jag inte riktigt hur det hade gått, men det gick bra att kolla när jag kollade på en punkt så jag kunnde ju se hindrerna men annars skötte Mimmi resten.

I andra LB:n då så skötte Mimmi nästan allt och jag bara vissade vägen och jag genade på alla tänkbara ställen i omhoppningen men det tog lite lånt tid för mig på en transport sträcka men jag ledde ett tag och slutade på 3dje plats !!!!!!! (dubbelnolla)

Efter tävlingen åkte vi ditt Mimmi skulle bo under natten och det var en jätte stor fin gård, efter som jag inte mådde bra hjälpte hon som var där mig och Mamma med MImmsan så vi snabbt kunnde åka iväg till akuten, verkligen jätte snällt av hon som var där. Sedan bar det av till akuten där jag tillbringade en timme, fick hjälp av en kille som var verkligen helt lugn han var jätte bra och snäll och lugn så det var jätte bra han såg även att jag hade något grus eller liknande i ögat så han sköjde ur det och det var jätte obehagligt ! Sen lade han på någon salva.
Sedan åkte vi tillbaks till hotellet och det var hemskt att äta jag såg ingen ting, så all mat hamnade antingen på golvet eller på bordet.. suck... sen gick jag och la mig. ;)

Söndag, gjorde det inte ont att blinka längre, men det var svårt att kolla efter som ögat var jätte svulet och fullt med salva men det blev bara bättre och bättre under dagen. LB+5 gick kanon fick ett pet men jätte nöjd !!!!!!!!!!!!

Helgen över lag har varit jätte rolig och lärorik!

Kram Cornelia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar