fredag 27 juli 2012

haha ni behöver inte läsa all skit jag skriver..

Hej !Har tyvärr glömt blogga, nee glömt är fel ord rättare sagt skitit i att blogga ;)
Men nu bloggar ju jag inte sant? Så jag tänkte uppdatera er lite av de som händer i mitt liv just nu. nu mera för tiden så rider jag ju 3 hästar, Mimmi, Florran och Nala.

Nala får jag ju "hållaigångrida" tills Becca kan rida henne igen. Ehmm du antar jag att ni undrar hur det går så här får ni lite information om det. Skrittade henne lite i Varberg så hon fick röra sig lite sen nu när vi kommit hem har jag ridit lite på henne och det går bättre och bättre första gången var hon mer i luften än i marken men då red jag henne på gräs och med bett. Dom andra gångerna har jag ridit på hackamore och i ridhuset. Vilket faktiskt går helt ok jag är ju långt ifrån så bra som Becca rider henne men jag är ju ändå en bitt på vägen. Det går faktiskt bättre och bättre idag kunde hon slappna av mycket bättre än första gången exempel så det gäller ju "bara" att hitta hennes knappar lite mer. hon är ju ganska svår riden så det gäller att hitta ett perfekt mellan läge men det ska väl gå. Sen förväntar jag mig inte att hon ska sluta studsa absolut inte efter som det är en av hennes "grejer" att göra. Men därimot väntar jag mig att jag ska kunna hantera det på bästa sätt så att det inte sabbar ridningen.
Becca och Nala
Asså usch det låter som jag skriver värsta sån där ehh jo utvärdering i skolan typ på slöjd eller nått man bara skriver på föra att få det att se mycket ut haha okkej inte riktigt men ändå.. och nu rullar fingrarna på igen..... Men ni har ju lite att läsa iallafall även om det är lite halv tråkigt och bara massa bokstäver är det ju ändå nått ;).

Imon blir det tävling med Mimmsan i Falbygdens ridklubb.

Jag hoppas dom flesta njuter av solen vi har, ha det bra ses snart :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar